maz2ka
maz2ka
maz2ka
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى ترفيهى

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
mr.mondy

mr.mondy

الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان Empty
مُساهمةموضوع: الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان   الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان Emptyالثلاثاء 8 يونيو 2010 - 7:11

احتفظ حرس الحدود بكأس مصر للموسم الثاني على التوالي بعد التغلب على الأهلي 5-4 بركلات الترجيح في النهائي مساء الاثنين.

سجل أحمد سالم صافي هدف الحدود في الدقيقة 45، وتعادل محمد بركات للأهلي في الدقيقة 82 لينتهي الوقت الأصلي بالتعادل بهدف لكل فريق.

وفي ركلات الترجيح سجل للأهلي محمد أبو تريكة وبركات ووائل جمعة وأحمد حسن بينما أهدر محمد فضل ركلة الترجيح الثالثة.

وأحرز للحدود أحمد عبد الغني وأحمد حسن مكي وأحمد عيد عبد الملك وإسلام رمضان وعبد الرحمن فاروق.

وبات الحدود رابع فريق مصري يتوج بلقب الكأس للمرة الثانية على التوالي برفقة الأهلي والزمالك والأوليمبي.

وفشل الأهلي في فك عقدة الحدود حيث لم يتغلب بطل الدوري على النادي العسكري في الموسم الجاري خلال أربعة مباريات خسر خلالها في مباراتي السوبر والكأس وتعادلا في الدوري ذهابا وإيابا.

وحرم الحدود نظيره الأهلي من الجمع بين الثنائية الـ14 في تاريخه، ليتقاسما البطولات المحلية في موسم 2009 /2010، ويتواجهان مجددا في كأس السوبر في يوليو المقبل.

بداية عسكرية

بدأ الحدود الشوط الأول بهجوم مباغت على عكس المتوقع وانفرد أحمد مكي بالمرمى في الدقيقة الرابعة بعد خطأ من سيد معوض في كشف مصيدة التسلل ولكن شريف إكرامي أنقذ الكرة.

ورد الأهلي في الدقيقة 15 بعدما استغل محمد فضل خطأ إسلام الشاطر في تشتيت الكرة من منطقة جزاءه وسددها مباشرة لترتد من العارضة.

الحدود تماسك ببراعةوسيطر بطل الدوري على منتصف الملعب وكاد فضل أن يفتتح النتيجة في الدقيقة 18 بعدما انفرد بالمرمى ولكنه تباطأ في الكرة لتخرج تسديدته لركنية.

وأخطأ إكرامي في تسديد كرة لتصل إلى أحمد عبد الغني داخل منطقة الجزاء وحولها عرضية ولكن وائل جمعة أنقذها من على خط المرمى ليصطدم في القائم بقوة.

وأضاع عبد الغني فرصة الهدف الأول للحدود في الدقيقة 30 بعدما وصلته الكرة داخل منطقة الجزاء وهو خالي تماما من الرقابة ولكنه سدد بقوة لتخرج كرته بجوار القائم.

وسقط عبد الغني في التحام مع جمعة في الدقيقة 39 مطالبا بركلة جزاء ولكن الحكم الألماني أشار باسئناف اللعب وسط اعتراض لاعبي الحدود، قبل أن يسدد عبد الغني كرة مباشرة في الدقيقة 42 حولها إكرامي إلى ركنية.

وفي الدقيقة الثانية من الوقت بدل الضائع للشوط الأول راوغ مكي حسام عاشور على يسار منطقة الجزاء وحول الكرة عرضية قابلها صافي برأسه داخل المرمى محرزا الهدف الأول للحدود.

هجوم متبادل

وفي الشوط الثاني، اندفع الأهلي للهجوم بقوة تاركا مساحات كبيرة خلف دفاعه، وأضاع أبو تريكة الفرصة الأولى برأسية علت العارضة بقليل.

ورد الحدود بفرصة خطيرة عبر أحمد مكي الذي حول عرضية عبد الغني برأسه وأنقذها شريف إكرامي ببراعة، قبل أن يحول مكي عرضية أخرى برأسه مرت بجوار القائم.

وشكلت هجمات الحدود المرتدة خطورة كبيرة على دفاعات الأهلي المتقدمة لمساندة الهجوم.

طوفان أحمر

فضل وكثف الأهلي هجماته بنزول أحمد شكري بدلا من أحمد فتحي وأحمد حسن بدلا من شهاب الدين أحمد لزيادة الضغط من العمق وعلى الأطراف.

وأضاع أبو تريكة فرصة إدراك التعادل بعدما حول عرضية حسن في في الدقيقة 74 بركلة مقصية مزدوجة مرت قريبة فوق العارضة.

وضغط الأهلي بقوة في الدقائق الأخيرة حتى أدرك التعادل عبر بركات الذي تلقى تمريرة الصقر البينية داخل منطقة الجزاء ولعبها (لوب) من فوق الحارس لتسقط داخل الشباك.

وواصل الأهلي غاراته وهجماته وأضاع أبو تريكة انفراد كامل بالمرمى أنقذه علي فرج الذي تصدى لرأسية قريبة من محمد فضل.

وفي الوقت بدل الضائع أهدر أبو تريكة فرصة إنهاء المباراة في وقتها الأصلي بعدما انفرد بالمرمى ولكن فرج تألق وحول تسديدته إلى ركنية.

هبوط بدني

وفي الشوط الثالث بدا واضحا على الفريقين التراجع الشديد في المخزون البدني وكاد إسلام الشاطر أن يحرز هدفا في مرماه بعدما حول عرضية بركات بقدمه مرت بجوار القائم الأيسر لعلي فرج.

وانطلق أحمد عيد بهجمة للحدود من الجانب الأيمن ولكن كرته لم تجد المتابع في ظل عدم مساندة زملائه.

ورد الأهلي بهجمة خطيرة سددها فضل بغرابة ذهبت إلى السماء.

وفي الشوط الرابع واصل الشياطين الحمر إهدار الهجمات وأضاع شكري عرضية خطيرة من بركات برأسه مرت بجور القائم، وأطلق بركات تسديدة قوية مرت قريبة فوق العارضة.

وتألق فرج مرة أخرى بعدما تصدى لتسديدة أبو تريكة من داخل الست ياردات، قبل أن يطلق الحكم صافرة نهاية اللقاء.
butterflyٍِِّّّ~H

butterflyٍِِّّّ~H

مُساهمةموضوع: رد: الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان   الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان Emptyالثلاثاء 8 يونيو 2010 - 19:22

مش اكتر مني والله ياموندي انا زعلانه اكتر منك

ده انا قعدت اعيط مبارح والله يلا خيرها في غيرها

بس انا اللي غيظني الحكم المعفن اللي هما حطينو ده هو وشعرو المقرف قال ايه لما يضرب فريق الحدود اي حد من فريق الاهلي مش بيديهم انذار بس لما الاهلي يضرب اي حد بيديهم انذار وبيحسب كل حاجة تسلل بس اقولك حاجة هو حاقد ع الاهلي ومش عارفة ليه هع

بجد تسلم ايدك ع المتابعه يا مستر موندي

وبجد تووبيك رائع ,,نايس توبيك

تقبل مروري...,,
Averrio
Admin
Averrio

مُساهمةموضوع: رد: الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان   الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان Emptyالأربعاء 9 يونيو 2010 - 0:25

ايه انت زعلان ولا ايه دة انت زملكاوى ياراجل يعنى انت تبعى

عارف بقى انا فرحان من هزيمه الاهلى وفى نفس الوقت زعلان لاننا مش هنقابلهم فى كاس السوبر قعدو يقول طلعنا الفراخ البيضه من الكاس اهم طلعو من ديوك الحدود

ههههههههه

تسلم ايدك على المتابعه

عدل سابقا من قبل Averrio في الخميس 10 يونيو 2010 - 2:26 عدل 1 مرات
butterflyٍِِّّّ~H

butterflyٍِِّّّ~H

مُساهمةموضوع: رد: الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان   الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان Emptyالأربعاء 9 يونيو 2010 - 1:11

بص يا Averrio ممكن لو سمحت يعني تضبط كلامك شويه لاحظ هو بيقول ايه حتى لو مكنش اهلاوي يعني حتى لو هو زملكاوي من حقو يشجع اي فريق غير الزمالك وانت لو زملكاوي على عيني وعلى راسي بس الكلام في احترام يعني هترضى لو انا اقول عن الزمالك كده طبعا مش هترضى صح ولا غلط؟ وانا مش داخلة اعمل مشاكل ولا حاجة بس هقول الكلام ليه حدود يا Averrio

وبجد يا موندي متزعلش اسفة بس كنت بوضحلو ايه معني الكلام مش اكتر
Averrio
Admin
Averrio

مُساهمةموضوع: رد: الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان   الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان Emptyالأربعاء 9 يونيو 2010 - 4:30

اممممممم

طيب انتى زعلانه على الاهلى كده ليه مش فرحانه لحرس الحدود ولاهو فريق الاهلى فريق مصرى وحرس الحدود فريق اسرائيلى وبعدين انا بقول الكلام لموندى زملكويه وبنهزر مع بعض ولو هو مش عجبو الكلام هيقول مش عجبنى الكلام وانا هتاسفلو طبعا وبعدين دة هزار وانتى قلبتيه جد
ولو فى كلام مضايقك انا اسف على الكلام الى يدايق اى حد وانتى لو قولتى حاجة على الزمالك يعنى عادى بتهزرى معايا وانا مش بزعل على الحجات دى ولا بدايق وبعدين لو فريقى كسب ولا خسر انا مش باخد من وراة حاجه غير فرحه بس ودى لعبه تحدى بيلعبو بعض وبيشتمو بعض وبيتخنكو مع بعض فى لعب المنتديات اما فى المنتخب كلو بيتحد مع بعض يارب اكون وضحتلك قصدى وانا اسف كمان مرة لو فى كلام ضايقك ولا حاجه
butterflyٍِِّّّ~H

butterflyٍِِّّّ~H

مُساهمةموضوع: رد: الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان   الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان Emptyالجمعة 11 يونيو 2010 - 20:06

يا Averrio انا مش قلت الكلام ده كله عشن تتأسف كل ده انا قصدي يعني لو اي حد غيري شافك بتتكلم كده اكيد مش هيرضى وانا مش بتاعتكس مشاكل احنا هنا كلنا في المنتدى اخوات يعني مفيش مشاكل بينا ومين قالك يعني انا زعلانه عشان الحدود مهو في فرصة تانية للأهلي يعني خيرها في غيرها وبالعكس انا فرحانه عشان الحدود وهما ع فكرة مصريين وانا مش قصدت حاجة مهو كلهم مصرين وانا اللي اسفة مش انت
mr.mondy

mr.mondy

مُساهمةموضوع: رد: الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان   الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان Emptyالسبت 12 يونيو 2010 - 6:14

لالالالالالالالالالالالالا يا جماعه مفيش حد منكم يتاسف انتو الاتنين محترمين وزى الفل ومفيش حد غلط

والاهلى ده فريق تعبان جداااااااااااااا

ههههههههههههههههههههههههههههه

عادى يعنى بس انا زعلان عشان مش هنقابلهم ف السوبر بس فرحان جدااااااااااا عشان الحدود بيلعب معاهم واحد صحبى اسمه احمد سلامة وفرحه النهارده ولازم اشجعه

يالا بقى نورتو انتو الاتنين

الحدود حط ع الاهلى واخد الكاس .. بس انا زعلان
صفحة 1 من اصل 1